II Targi Spożywcze PGH "ALFA"
26 października 2012 roku w odbyły się II Targi Spożywcze zorganizowane przez Polską Grupę Handlową „Alfa” sp. z o.o. Impreza miała miejsce w Białce Tatrzańskiej, w góralskim „Zajeździe Białczańskim”.
Targi miały charakter imprezy zamkniętej, przeznaczonej dla Udziałowców Grupy Alfa, czyli dla właścicieli i handlowców Hurtowni tworzących Grupę. Organizatorom przyświecała idea, że podczas targów ich goście nawiążą wiele udanych kontaktów handlowych, co umocni relacje i zacieśni więzi współpracy nie tylko z dotychczasowymi kontrahentami ale również otworzy „drzwi ” nowym partnerom handlowym. Producentom targi pomagają w zdobyciu nowych odbiorców i pozyskaniu nowych rynków zbytu dla swoich produktów. Kupujący mogą dokonać zakupu towarów w korzystnych cenach oraz wynegocjować lepsze warunki handlowe. Swoje produkty zaprezentowało 40 wystawców z różnych kategorii branży spożywczej. Byli reprezentanci sektora nabiałowego, produktów zbożowych, przypraw, konserw mięsnych, napoi, słodyczy, dań gotowych i półproduktów, tłuszczów oraz produktów pszczelarskich. Główną formą reklamy były odpowiednio zorganizowane stoiska, gdzie kupujący mogli zapoznać się ze specjalnymi ofertami targowymi, degustować produkty, oceniając ich jakość, wygląd i smak. Producenci mieli okazję do przybliżenia kontrahentom swoich produktów, zaprezentowania nowości, zapoznania Odbiorców z ofertami na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia, które stanowią znakomitą okazję do przygotowania specjalnych promocji sezonowych. Największą inicjatywą wykazali się wystawcy słodyczy, którzy w tym okresie konkurują miedzy sobą prezentowaniem ciekawych, nawiązujących do tradycji, opakowań swoich towarów. Druga strona, czyli Kupujący starali się nawiązać współpracę poprzez przedstawienie różnego rodzaju form promocji produktów w swoich hurtowniach i obsługiwanych sieciach handlowych. Wymierne korzyści daje udział w akcjach promocyjnych i lojalnościowych, gazetkach, katalogach, wystawach paletowych. „Targi to wydarzenie gospodarczo - kulturalne skierowane do producentów, przedsiębiorców, dystrybutorów, właścicieli hurtowni, sieci handlowych. Podobnie jak omega repliki zegarków telewizja nie wyparła kina, tak internet nie zastąpi targów, miejsca osobistych kontaktów handlowców” – powiedział organizator tegorocznej imprezy, Prezes Zarządu Spółki Alfa Paweł Pleśniar. Bardzo ważnym czynnikiem w biznesie są bezpośrednie relacje międzyludzkie, dzięki którym można wiele osiągnąć. Drobny gest, ciepłe słowo, czy uśmiech są często istotnymi czynnikami pomagającymi odnieść sukces. Ważnym akcentem kończącym i podsumowującym II Targi Alfy było podziękowanie dla wszystkich gości za przybycie i czynny udział we wspólnym przedsięwzięciu.
W targach wzięli udział następujacy producenci:
- AKSAM
- AWEX
- BARTNIK
- BMC
- BGK
- CISOWIANKA
- CENOS
- CUKRY NYSKIE
- CZANIEC
- DIAMANT
- DODONI
- GERARD
- DROSED
- DILMAH
- FERRERO
- FOOD CARE
- GLOBAL
- GRAAL
- JAMAR
- ŁUKÓW
- KWIDZYN
- KUPIEC
- MIĘDZYBRODZKIE
- MLEKOVITA
- MOKATE SA
- MOKATE SP. Z O.O.
- MONINI
- MOSSO
- PAMAPOL
- PEPEES
- POL PAK
- PIĄTNICA
- PROFI
- PSZCZELI DAR
- PTAK
- STOISŁAW
- VITPOL
- VOBRO
- WAWEL
- WERONICA
Zadaniem biznesu jest przekształcenie zmian w innowacje, a więc w nowy biznes.